اشتركي معنا على الفيس بوك في صفحتنا انت اجمل

الخميس، 15 مايو 2008

ماسكات امينة شلباية


مسكات لتفتيح البشرة مسكات لتفتيح الوجه مسكات لتفتيح الوجة ماسكات طبيعيه للبشرة ماسكات طبيعيه للبشره ماسكات تفتيح للبشره مسكات طبيعيه للبشرة ماسكات تفتيح للبشرة ماسكات طبيعية للبشرة


ماسك التفتيح:

2 ملعقة ردة- نصف كوب زبادى- نصف ليمونة-2 ملعقة لبن حليب سائل
تخلط المكونات و يدهن بها الوجه و تترك حتى تجف ثم يفرك بخفة و يشطف بالماء
لشد البشرة
ملعقة عسل-صفار بيضة-ملعقة جلسرين-قليل من الدقيق تخلط المكونات و توضع على الوجه لمدة 10 دقائق

ماسك مغذى للبشرة
2 ملعقة عسل-2 ملعقة جزر مهروس تخلط المكونات و يوضع لمدة 10 دقائق

شاركي اصحابك

Twitter
Facebook
Yahoo
Feed

Comments
5 Comments

5 التعليقات:

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا دينا وعايزة اسئلك عن ماسك انا عملتة ردة مع ماء ورد بس معرفش الردة مش بتثبت خالص على الوجة والماسك دة فية ردة هاتثبت عادى ؟؟؟شكرااا

Amira يقول...

السلام عليكم اسفة لتاخيري عليكي يا دين
طبعا هيثت لن قوام الزبادى غليظ و سميك هيمسك في الردة وكمان ماء الورد لا يمكن يمسك بالردة يارب اكون افدتك

غير معرف يقول...

مساء الخير انا اروى انا مرة قريت وصفة ماسك كان فيهاالزبادي و في اخر الوصفة كانت في ملوحظة كنت عايزة اسأل عنها انه الزبادي المنتهي الصلاحية بيكون افيد في الماسكات صحيح الكلام ده

غير معرف يقول...

هااااى انا20 سنة عايزة وصفة حلوة للشعر المجهد المقصف ومش بيطول اعمل اية مشكووووووور

غير معرف يقول...

السلام عليكم
انا همسه وعاوزه منكو حل يابنات انا بطني لونها غامق شويه بس انا لون بشرتي بيضه وانا عروسه وفرحي بعد شهرين وعاوزه منكو حل ياريت يابنات انا هستنا ردكو عليا بس ياريت تكون وصفات مجربه قبل كده وسهلة
ومتشكره اوي ليكو يا بسكوتات

إرسال تعليق

طريقة تطويل وتكثيف الشعر بسرعة - خلطة تطويل الشعر - خلطات تطويل الشعر وتكثيفه طريقة تطويل وتكثيف ال

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Copyright © 2011 ماسكاتنا : ماسكات طبيعية للبشرة و الشعر و الجسم للنساء فقط | Powered by Blogger
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes